Friday, May 1, 2009

§§≈≈>>---Bermalam Di Pulau Aman & Pancing Ikan »»»!!

28 & 29 April ritu aku & member aku wat trip ke Pulau Aman.. Bermalam kat sana 2 hari satu malam.. Sajer jer menghabiskan masa di waktu cuti dan ilangkan boring yang melanda diri.. haha..
Nie la hobi aku.. memancing lah.. aku upload gambar nie coz roslee bunch yang nk tgk sgt.. So.. tanpa berlengah lagi aku letak la gambar gambar aktiviti memancing aku kat Pulau Aman nie.. Dpt la jugak hasil.. Alhamdulillah.. Tp aku seronok tarik ikan jer.. Ikan2 sumer aku xamik & bagi kat member aku jah soh dia wat kenduri kesyukuran.. Hoho..Lepas nie xtau plak trip bler lagi nak gi sana.. Coz member aku baru eksiden.. Putus ibu jari.. Nasib baik leh sambung balik.. Kena stay kat Hospital Pantai sehari plak.. Hmm.. Apa2 pon layan jer gambar2 trip yang sengaja disnap utk kenangan..

Nie la koleksi pancing aku.. Baru jer nak pasang... Xstart lagi nehh..


Umpan udang hidup dengan belanak hidup.. Fresh lagi.. Baru lepas jala.. Belanak nie la menjadi mangsa siakap merah besar.. huhu.. Belanak yang besar sekali jadi mangsa ikan ape ntah sampai putus tali.. Jenahak kot..


Ikan pertama yang aku naikkan malam tuh.. Ikan nie org panggil Daun Baru.. Nie second time aku dpt ikan nie,, sempoi wooo angkat.. tarik kuat nalaa punya..


Siakap Merah nie last minit member aku dapat.. Terus xjadi balik kul 10 pagi tuh.. Sambung memancing sampai kul 3.. hahaha.. Dalam sekilo setengah jugak ikan nie..



Nie la koleksi ikan yang dapat.. Boleh tahan la jugak.. Banyak ikan ketuka ja.. Puas jugak bertarung malam tuh.. Hoho..

Ikan merah & Siakap merah nie dapat yang trip sebelum nie kat Pulau Aman jugak!!Layan..

Kat bawah nie sajer jer aku letak..Nie time kat bawah jambatan P.Pinang.. Nama dia Ikan GT atau org panggil gerepoh.. Ada dekat sekilo lebih jugak..Sempoi bertarung dengan ikan nie..Apa2 pon nantikan ikan2 lain yang bakal dinaikkan.. Yeah!!..

2 comments:

r.o.w said...

nala punya ikan,next week pulau aman jom

PeJai said...

hahaha.. jom2.. tapi kena umpan idup baru best!!